![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
13 inspirerende hoezenmakers Kunst voor je oren Voordat er muziek is, is er de verpakking, de
hoes van een album. |
Claude Debussy: La Mer De zee: fascinerend in beeld en geluid In 2012 schreef ik een verhaal over ‘La Mer’
van Claude Debussy (zie onderaan de voorpagina van de
LemonTree). Dat was aan het prille begin van mijn site. De
insteek en inhoud van de verhalen was toen behoorlijk anders. In
de afgelopen dertien jaar is er zowel iets veranderd aan de
inhoud als aan mijn schrijfstijl. Als ik het oude verhaal over
‘La Mer’ nu lees vind ik dat het weinig inhoudelijk is. Omdat
Debussy een voor mij belangrijk componist heb ik besloten een
geheel nieuwe versie te maken |
Soft Machine "Soft Machine were the grooviest, coolest psychedelic band of the era..." Soft Machine is voor mij een van de
essentiële bouwstenen in mijn muziekcollectie. Het begon met een
concert, uitgezonden door de VPRO op de tv in 1969. De
uitzending in zwartwit (1969) opende een compleet nieuw
muziekvenster. De geluiden van de drummer in een pyjamajasje, de
basgitarist met een rode Baskenbaret op zijn hoofd en een in
zwart leer gehulde keyboardspeler lieten horen had ik nog nooit
eerder gehoord. Wat een energie, wat een band. |
Augustus Pablo: in the 70s "The works" Augustus Pablo liet horen dat een klein,
‘kinderinstrument’ als de melodica fantastisch kon klinken. Hij
koos het als zijn hoofdinstrument en maakte er betoverende
muziek mee. |
Slowdive Betoverende, sensuele muziek Slowdive maakte drie, prachtige albums, maar
hun Dreampop/Shoegaze-muziek werd door – vooral – de Engelse
muziekpers met azijn overgoten. Onbegrepen en ongeïnteresseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |